Otravný email marketing?

2702745 com email300px1Přístroje jako mobilní telefon nebo počítač s e-mailem jsou ty, které nelze v běžném pracovním prostředí odmítat. Nelze bez nich vůbec pracovat, natož někomu pracovně konkurovat. Představte si, že máte obchod pouze s pevnou telefonní linkou. Nemáte internetové stránky ani mobilní telefon. Jak Vás Vaši zákazníci najdou, nebo dokonce zastihnou, nesedíte-li u telefonu? Nezastihnou.

Proto je všichni máme a používáme. Tím dáváme možnost našeho zastižení i pro různé nabídky. Marketing přes mobilní telefon je extra otravný, je to způsobeno tím, že zatím inzerent netuší, po čem toužíme, proto se obvolá například 10 čísel a je jasné, že nabídka zajímala pouze jednoho člověka. Stejný scénář funguje i v případě emailového marketingu s rozdílem lepšího cílení. Cílením počet zájemců o Vaši nabídku velmi výrazně narůstá.

Z těchto poznatků nám vychází jednoduchý vzorec. Tím, že zasíláme nabídky, které někoho zajímají, zvyšujeme šanci na to, že nalezneme spokojeného zákazníka. Příkladem může být zasílání nabídek psího žrádla pejskařovi. Pejskař naštvaný nebude, protože psí žrádlo kupuje pro svého miláčka. Opakem může být otravný email o dovolené v této letní sezoně v Itálii, nezajímám-li se o dovolenou v Itálii, ale chci jet do Skandinávie.

Proč tedy funguje telemarketing a ne jenom email marketing? Z jednoduchého důvodu. I telefonní marketing lze cílit, ale ne interaktivně. Zatímco u emailu je možné, aby si jej zákazník sám objednal, telefonní marketing je strojová záležitost a funguje na základě předem vybrané skupiny respondentů na základě dostupných údajů, jako je předpokládaný věk a pohlaví, případně místo bydliště. Tyto informace lze od operátora získat, to, jestli máme rádi pistáciovou zmrzlinu a zajímáme se o bižuterii či nikoliv. Tyto informace lze získat pouze na internetu, například interakcí na zasílání novinek.

Užitečné odkazy