Email Marketing není mrtvý

Navzdory obrovskému rozmachu sociálních sítí je mnoho z nás, kteří se podobnému typu sítí bráníme a využívat je nechceme. Email je toho důkazem, stačí nám tato prověřená technologie. Nemusíme se zdržovat detaily toho, že někdo jedl to či ono, nebo se byl odpoledne podívat do multikina. Na rozdíl od novinky na Facebooku máme email uchovaný a můžeme si jej později přečíst.

Když potřebujete dostat od někoho radu ohledně vhodného pojištění nebo dárku k narozeninám, zeptáte se většinou Vašeho známého, od kterého očekáváte, že má potřebné informace a vhodně Vám poradí. Pokud si tedy chcete vybudovat řádné jméno u Vašich zákazníků, je email marketing vhodná cesta k tomu, abyste k tomu z dlouhodobého hlediska došli.

Co Vám přinese kvalitní email marketing

  • Vybudování důvěry u zákazníků
  • Zvýšení kreditu u Vašeho webu
  • Zvýšení prodeje Vašich produktů a služeb
  • Vybudování databáze potencionálních i stálých klientů
  • Získáte lepší zpětnou vazbu
  • Přinutíte Vaše zákazníky k správnému využití Vašich produktů

Několik typů do začátku:

Vše automatizujte

Využijte nástroje na hormadné zasílání emailů, které vedou i jejich statistiku.

Rozdělte dle zaměření

Jestliže máte různé zákazníky v různých typech odvětví, neposílejte všem jeden jediný email novinek, zkuste marketingovou kampaň rozdělit. Např. na novinky v úrazovém pojištění a novinky v povinném ručení pro automobil.

Zasílejte pravidelně

Je docela problematické, pokud se jeden měsíc neozvete a potom zašlete sadu 5 emailů za týden. Zákazníkům se to nelíbí a tahle forma je přinutí odhlásit se od zasílání novinek.

Jak na obsah emailu

Jestliže nevíte, co by mělo být obsahem emailu, sledujte trendy ve Vaší oblasti, všude se neustále něco děje, někdy je to závažnější a jindy je to poměrně nudná zpráva, ale důležité je, že můžete mít i pravidelné čtenáře.

Prodejte Váš sortiment

Jestliže máte nové produkty nebo služby, informujte. Vaši zákazníci Vás znají, pokud zrovna něco shání a vy se trefíte, máte automaticky přednost.

3x a dost

Nezasílejte novinky moc často, dle našeho názoru je i jednou týdně častá informace o Vašich novinkách. Nežijeme, abychom nakupovali.

Získávání kontaktů

Jednoduše při uskutečněném obchodu získáváte i souhlas se zasíláním novinek. Tuto možnost musíte nechat zákazníka později odhlásit. Na Vaši webou stránku dejte odkaz na odebírání novinek, umístěte odkaz na facebook a všude, kde můžete získat kontakt na zákazníka.

Pozor na formátování emailu

Dbejte na to, aby se email zobrazil správně. Jestliže někomu zašlete rozsypaný čaj, email ihned smaže, a i kdyby v něm byla pro něj výhodná nabídka, o kterou by měl zájem, ani se to nedozví.

Email marketing

Je kanál, který má opravdu velké výsledky prodeje. Databázi si sice nějakou dobu budujete, ale jestli děláme email marketing správně, výsledky se brzy dostaví.

Užitečné odkazy