Outlook, Gmail, Seznam. Kolik emailů přes tyto služby zvládnete odeslat?

microsoft_outlook-logo.png Gmail_logo.png seznam_logo_small.jpg

 

Pokud podnikáte, jistě jste to už řešili. Na Vašem eshopu se chystáte zahájit velkou slevovou akci, nebo výprodej a velmi rádi byste o tomto počínání dali vědět jak stávajícím, tak i novým zákazníkům.

Nové zákazníky oslovíte například PPC reklamou, nebo vhodnými články na oborově zaměřených webech.
A co s již získanýmí zákazníky, tedy lidmi, kteří u Vás už nakoupili? Pokud se Vám v podnikání daří (gratulujeme),
tak seznam Vašich zákazníků zcela jistě čítá minimálně tisíce položek a více. Jako nejvhodnějí forma oslovení se
samozřejmě nabízí email. A nyní si položme otázku - jak na to?

 

 

Ano, pokud máme eshop (naprogramovaný na míru, nebo některý z opensource obchodů), velmi pravděpodobně je již systém
pro hromadnou komunikaci se zákazníky obsažen. V čem je nejčastější problém?Subsystém pro hromadný emailing a marketing většinou nebývá příliš robustní a nepřináší dostatečně detailní a kvalitní statistiky, ani možnosti odesílání zpráv.

Dalším zádrhelem může být hosting Vašeho eshopu (nebo jiné aplikace). Provozovatelé hostingů se samozřejmě snaží chránit svou infrastrukturu, a tak zcela jistě i na tom Vašem narazíte na více či méně štědře nastaven limit počtu odeslaných zpráv za hodinu, nebo den.
Je jasné, že podobné kampaně bývají velmi často časově omezeny a Vy potřebujete dostat informaci k zákazníkům v rozumném čase, čímž maximalizujete účinnost Vaší kampaně. Jenže, kde je požadovaná účinnost, pokud je Vám po 500 odeslaných zprávach provozovatelem hostingu vystavena stopka a systém čeká na vypršení daného limitu?

Podobné limity mají samozřejmě také Google (Gmail) a Seznam. Právě třeba Google limituje počet odeslaných zpráv přes jeden účet na 500 za den (standardní neplacený účet). Více informací o limitech Gmailu najdete zde: http://support.google.com/a/bin/answer.py?hl=en&answer=166852

Situace není o mnoho lepší ani v případě, kdy používáte k odesílání například Outlook. V této situaci většinou použijete SMPT
Vašeho poskytovatele internetového připojení. A potíže jsou opět stejné - jednou narazíte na limit. Limity se v tomto případě mohou velmi lišit.
Pro Vás jako pro marketéra to ale znamená jediné. Při dosažení limitu čekat a tím někdy až neúměrně prodlužovat dobu potřebnou k rozeslání Vaší informace třeba i na několik dní.

Co tedy s tím? Řešením může být použití vlastního SMTP serveru, který máte plně ve své správě. To ale již dle povahy věci není řešení pro každého.
Konfigurace a udržování serveru si žádá svůj čas a především technické znalosti.
A právě i na tento problém nabízí odpověď služba Profimailing. Z jednoho místa nabídne přehledné rozhraní pro detailní plánování kampaně, vyhodnocení a především nabídne také potřebnou infrastrukturu pro bezpečné a rychlé rozeslání třeba i stovek tisíc emailů během jediného dne.

Tak na co ještě čekáte? Vyzkoušejte ;-)

Užitečné odkazy